- Ana Sayfa »
- google , off-site seo , on-site seo , seo , seo nedir »
- Yeni Başlayanlar İçin SEO
Yazan : keboozgur
14 Kasım 2014 Cuma
SEO (Search Engine Optimization) hayatımıza google'nın
çıkması ve tanınması bununla beraber web sitelerinin çoğalması ve rekabetin
artması ile SEO yani arama motorlarında yükselme yöntemi olarak girmiştir. Çoğalan web
siteleri arasında site sahiplerinin organik yollarda bulunabilme isteği bu
sektörü geliştirmiştir. SEO - Arama Motoru Optimizasyonu kelimesinin baş harflerinden
oluşan bu yapı, günümüzde Google başta olmak üzere birçok dev arama motoru için
çok önemlidir. Hatta ülkemizde özellikle Yandex her sene pasta payını
genişletiyor, bu açıdan sadece Google 'u düşünmemek gerekiyor. En azından
idealist bir seo uzmanı bu şekilde bir tutum sergilemeli. Her yeni web sitesi
için seonun özelliklerine uyum sağlamak en büyük hedef olmuş, Google’a siteyi
sevdirme fikri her zaman geçerliliğini korumuştur. Sitesinin Google’da üst
sıralarda çıkmasını isteyen birçok kişi, SEO yönünde çalışmalara ağırlık ve
büyük önem vermek zorundadır. SEO konusunda başarılı olmak için doğallık temel
öncül olmakla birlikte kalite olmazsa olmaz şartların başında gelmektedir.
Kaliteli bir içerik (kullanıcı memnuniyeti odaklı olmalı) sizleri SEO konusunda
başarıya götürdüğü gibi, web sitenizden gelir elde etmeniz de büyük rol
oynayacaktır. SEO alanına yapılan yatırımlar uzun vadade tasarruf olarak site
sahiplerine geri dönecektir.
seo gaste
SEO SERP NEDİR ?
Arama sayfaında sarı ile gözüken sonuç ekranına SERP denir.
SERP ekranında üstteki ve sağ bardaki kisimlar SEM( Arama motoru pazarlaması )
yani reklamlar için var olan AdWords alanlarıdır, sonrası organik olarak
sıralamaya giren sitelerden yani SEO puanları iyi olan web sitelerinden oluşur.
SEO PAGERANK NEDİR
Google SEO alanında bakacak olursak en temel kriterlerden ve SEO
yapan ve yapmak isteyen herkesin bilmesi gereken temel metrikler ve terimler
mevcut. PagaRank bunlardan biridir. Google kurucularından Lary Page'in isminden
gelen PageRank bir web sitesinin dış taraftan aldığı backlink( yanı bağlantı)
ların sayımı sonucu google'un verdiği bir puan türüdür. Fakat manipüle edildiği
için eskisi kadar değerli değildir, şimdilerde yeni kriterleri TrustRank'dır.
TrustRank'da hemen hemen aynı olmasıyla beraber kimse kesin olarak trustrank
budur ve bu şekilde çalışır diyemez, dememiştir. Tahmin edilen ve bir takım
testler sonucunda link alınan sayfaların güvenlerinden oluşan bir güven ağıdır.Bunula
birlikte alexa rank gibi belli başlı kriterler mevcuttur. İlerleyen
derslerimizde bunların üzerinde çok daha detaylı duracağız. Kimse tam olarak bu kriterleri yaparsak SEO'su müthiş sitelere sahip oluruz diyemez, kaldi ki SEO sadece 1.sıraya çıkmak değildir, SEO sitenin google'un önergelerine en çok uyan mimariye sahip olması demektir. SEO sadece asla SEO değildir :)
SEO'YU ANLAMAK
SEO alanında bir çok teknik taktik olsa dahi, kesin olarak
bu işlemleri yaparsak sitemiz 1.sayfaya ve ya 1.sıraya çıkar gibi bir ithamda
bulunmakı yanlıştır. En büyük SEO danışmanları dahi bununla ilgili büyük
araştırmaların sonucunda hiç bir şeyin %100 olmadığı kanaatına varmıştır. Olay
herşeyi doğru yaparak google'u anlamaktan geçmekte. Bu da tabi doğallık
çerçevesi kavramaktan başlıyor. Google ve diğer arama motorları web sitelerini
taramak için robotlar geliştirmiştir. Bunlara örümcek adı veriler, örümcekler
sitenin kalitesine, marka değerine, hızına ve diğer yüzlerce faktöre göre
belirli zaman aralıklarında web sayfalarını tarar, uygun dizini bulur ve
yerleştirir, uygun dizini bulmasındaki en önemli kriterler, başlık, url, meta
taglar, içerik, anahtar kelimeler son zamanlarda eş anlamlı kelimeler, gelen
bağlantı kategorileri başta olmak üzere kendince daha açıklamadıkları bir çok
sinyal ile gerçekleşir.
GOOGLE NASIL İNDEXLER
Bir web kullanıcısı arama ekranına gelip, kafasında kurduğu
arama terimini yazıp taramaya başladığı anda arama motorları milisaniyeler
içinde kendi dizinlerini tarayarak en uygun, en doğru sayfayı arama yapan
kullanıcısına gösterme eğilimindedir.
Arama motoru optimizasyonu sektörü ilk çıktığı andan
itibaren gerek ülkemizde gerek yurt dışında çok fazla manipüle edilmiş ve
haksız kazanç elde edilmiştir. Her yeni güncelleme arama motorlarını biraz daha
kaliteli hale getirmektedir.
Örnek vermek gerekirse bundan 2 sene önce sitenizin içeri ne
olursa olsun alacağınız 200 adet forum backlink 20 adet PR değeri yüksek
backlink ile ilk sayfaya oynamanız süpriz değildi, fakat bu durum şuan geçerli
değil, hatta bu durum geri dönüşü olmayan cezalar almaya sebebiyet vermektedir.
Google gibi düşünecek olursak, ziyaretçileri müşteri olarak
düşünmemiz doğru olacaktır. Google her müşterisine en kaliteli ürünü sunmak
için çalışmaktadır. Bu açıdan her sene birden çok algoritma güncellemesi
yaparak en iyisini ararlar.
SEO GOOGLE'A SİTEYİ SEVDİRMEKTİR
Web sitemizi arama motorlarına ve başta google'a sevdirmek
için öncelikle ziyaretçilerimize sevdirmeli ve doğal olmalıyız. 5 adet keyword
girmeli, 300 kelime makale yazmalı gibi ithamlar bu aşamada yanlıştır, kimse
soru cevap sitesinde 300 kelimelik cevaplar okumak istemez, ne için ne
gerekiyor bunu iyi ayırt etmeli, buna göre bütün optimizasyonlarımızı
şekillendirmeliyiz.
Arama motorları için yapılacak optimizasyonlar On-site ( İç
SEO ) ve Off- site ( Dış seo ) olmak üzere iki ana kategoriye ayrılır.
Temel olarak On-site seo çalışmalarında optimize edilmesi
gereken başlıca kriterler, İçerik, Anahtar Kelime,Başlıklar,Meta etiketleri,
Resimler,Linkler,Site Haritası, Site mimarisi, robots.txt ayarları başlıcadır.
Temel olarak of-site seo calismalarında optimize edilmesi
gereken başlıca kriterler, İçerik pazarlaması, sosyal imleme, gelen diğer bütün
linkler..
On- Side Seo ile Arama Motorlarını anlamaya giriş
yapıyoruz..
Yazar : Özgür Gündüz
Co Founder Of www.seogaste.com
Yazar : Özgür Gündüz
Co Founder Of www.seogaste.com